Regulamin
Właścicielem sklepu internetowego, działającego pod adresem www.sezambram.pl jest firma SEZAM BRAM Sławomir Wiciak, ul. Środkowa 20, 63-100 Śrem, NIP: 785-156-22-62, REGON: 302365660.
§ 1 - ZASADY OGÓLNE
- Sklep internetowy firmy SEZAM BRAM, znajdujący się na stronie internetowej pod adresem www.sezambram.pl umożliwia dokonywanie zakupów za pośrednictwem Internetu.
- Ceny towarów znajdujących się w sklepie internetowym sezambram.pl są podane w złotych polskich i zawierają podatek VAT (są cenami brutto).
- Zespól Sklepu sezambram.pl dokłada wszelkich starań, aby opisy i dane techniczne umieszczonych w Sklepie produktów były zgodne z rzeczywistością. Nie ponosimy jednak odpowiedzialności za błędne podanie parametrów i właściwości towaru lub nagłą ich zmianę przez jego producenta. Niemniej, w każdym przypadku, gdy dane (w tym opisy i dane techniczne produktów) prezentowane na witrynie internetowej Sklepu w dniu złożenia przez Klienta zamówienia nie pokrywałyby się z rzeczywistością, w ciągu 10 dni od daty zakupu Klient ma prawo odstąpienia od umowy bez podania przyczyn, zgodnie z przepisami o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość.
§ 2 - PROCEDURA SKŁADANIA I REALIZACJI ZAMÓWIEŃ
- Warunkiem realizacji zamówienia jest podanie wśród swoich danych, numeru telefonu, umożliwiającego nam jego weryfikacje, oraz potwierdzenie zamówienia w mailu.
- Czas realizacji zamówienia składa się z okresu do momentu wysłania towaru oraz czasu potrzebnego na dostarczenie gotowej przesyłki do Klienta. Jest on zależny od wybranego sposobu dostarczenia towaru i wynosi zwykle od 1 do 14 dni roboczych.
- Podstawowym warunkiem realizacji dokonanych zakupów jest prawidłowe wypełnienie przez Zamawiającego formularza zamówienia, udostępnionego przez sezambram.pl na stronach sklepu internetowego.
- Zamówienia są także przyjmowane mailem biuro@sezambram.pl
- Możliwy jest także osobisty odbiór zamówionych produktów w siedzibie firmy. Dowód zakupu (oryginał faktury VAT) jest dołączany do przesyłki.
- W przypadku wystąpienia okoliczności uniemożliwiających całkowicie lub czasowo realizację złożonego zamówienia, sezambram.pl zastrzega sobie prawo do wstrzymania realizacji zamówienia - o zaistniałej sytuacji zobowiązuje się niezwłocznie powiadomić Zamawiającego.
- Nieprawidłowo wypełnione formularze zamówienia mogą nie być rozpatrywane.
- Zakupione towary są dostarczane pod adres wskazany w formularzu zamówień bądź inny uzgodniony z Zamawiającym.
- Klient posiada prawo wyboru sposobu dostawy, zgodnie z formularzem zamówienia.
- Koszty przesyłki są pokrywane przez nabywcę chyba że strony pisemnie ustalą inaczej.
- Sklep sezambram.pl rezerwuje sobie prawo do nierealizowania zamówienia w przypadku trudności z uzyskaniem jego potwierdzenia.
- Zamówiony towar może być dostarczony do Zamawiającego przesyłką kurierską.
- W przypadku dostarczenia do Zamawiającego przesyłki w stanie uszkodzonym bądź oklejoną przezroczystą taśmą Zamawiający powinien odmówić przyjęcia takowej przesyłki i niezwłocznie powiadomić o tym fakcie sklep sezambram.pl
- Zamówiony towar dostarczamy za pomocą firmy kurierskiej OPEK (bez ograniczeń) lub za pośrednictwem Poczty Polskiej (zamówienia o wartości do 300 PLN). Kupujący jest obciążany kosztami dostawy zależnymi od wagi dokonanego zakupu.
- Koszt przesyłki kurierskiej dla zamówień przedpłaconych do 2.000 zł i o wadze do 30 kg wynosi 25 zł, natomiast dla zamówień za pobraniem 39 zł. W przypadku zamówień o wartości powyżej 2.000 zł i o wadze do 30 kg ale których najdłuższy wymiar jest mniejszy niż 2 metry koszt przesyłki za pośrednictwem firmy kurierskiej jest za darmo. W przypadku przesyłek powyżej 30 kg bądź których jeden z wymiarów jest większy niż 2 metry koszt wysyłki uzgadniany jest indywidualnie.
- Za zakupy w Sklepie można zapłacić w następującej formie: przelewem, przedpłatą oraz za pobraniem przy odbiorze przesyłki.
- W wyjątkowych przypadkach, przy zamówieniach na produkty bardzo nietypowe, które wymagają sprowadzenia ich przez naszego dostawcę specjalnie dla potrzeb tego zamówienia, Sklep może zażądać od Klienta wpłaty zaliczki w wysokości 10% wartości zamawianego towaru. W przypadku kiedy realizacja zamówienia przedłużyłaby się powyżej 30 dni od dnia wpłaty zaliczki, Klient ma prawo żądać jej zwrotu bez żadnych potrąceń. Natomiast w przypadku, gdy Klient zrezygnowałby z zamawianego towaru przed upływem 30 dni od wpłaty zaliczki, kwota zaliczki ulega przepadkowi na rzecz Sklepu. W szczególności dzieje się tak w przypadku, gdy Sklep wyraża gotowość do zrealizowania zamówienia Klienta. W każdym przypadku wystąpienia konieczności wniesienia zaliczki Klient jest informowany o tym fakcie uprzednio i zawsze może zrezygnować z takiego zamówienia przed wniesieniem zaliczki.
§ 3 - GWARANCJE I REKLAMACJE
- Towary oferowane w sklepie internetowym sezambram.pl są objęte gwarancją producenta.
- Wszystkie produkty oferowane w Sklepie sezambram.pl są fabrycznie nowe, wolne od wad fizycznych i prawnych.
- W przypadku reklamacji należy kontaktować się z sezambram.pl lub z odpowiednim serwisem, o ile jego adres został podany na karcie gwarancyjnej. Podstawą wszczęcia procedury reklamacyjnej jest karta gwarancyjna, którą Klient otrzymuje wraz z zamówionym towarem lub dowód zakupu.
- W okresie 10 dni od dostarczenia zamówionego towaru, Klient ma prawo jego zwrotu bez podania przyczyn w ramach odstąpienia od umowy, wg ogólnych zasad wynikających z przepisów dotyczących zawierania umów na odległość, zgodnie z art. 7 ustawy z dnia 2 marca 2000r. o ochronie niektórych praw konsumentów (...), składając sprzedawcy oświadczenie na piśmie. Zwracany w tym trybie towar zostanie przyjęty tylko i wyłącznie wtedy, gdy będzie odesłany w oryginalnym, nieuszkodzonym pudelku, z kompletna jego zawartością (przedmiot - np. napęd do bramy skrzydłowej, wszelkie inne dołączone urządzenia i akcesoria, instrukcje, gwarancja, dowód zakupu - faktura lub paragon, itp.), towar nie będzie uszkodzony oraz nie będzie nosił jakichkolwiek śladów używania. Towar zwracany w powyższym trybie należy przesłać na adres Sklepu na koszt kupującego. Towary o wartości powyżej 300 PLN mogą być zwracane tylko i wyłącznie za pomocą firm kurierskich. Do przesyłki zwrotnej należy dołączyć kopie dowodu zakupu, pisemne oświadczenie o odstąpieniu od umowy, swoje dane personalne oraz podać numer konta i dane posiadacza rachunku, na który maja być zwrócone środki pieniężne. W przypadku zwrotu towaru w trybie odstąpienia od umowy, należne pieniądze zwracamy w ciągu 10 dni roboczych od momentu otrzymania przez nas przesyłki zwrotnej wraz z pisemnym odstąpieniem od umowy. Możliwość taka nie dotyczy towarów odbieranych osobiście.
- Gwarancja, odpowiedzialność sprzedawcy za wady towaru oraz prawo odstąpienia od umowy nie obowiązują, gdy produkt dotknięty zostanie uszkodzeniami mechanicznymi pochodzenia zewnętrznego. Z tego powodu zawsze przed odebraniem przesyłki z poczty lub od kuriera należy sprawdzić, czy opakowanie nie uległo uszkodzeniu w transporcie. W szczególności należy zwrócić uwagę na stan firmowych taśm bezpieczeństwa naklejonych na przesyłkę. W przypadku, gdy opakowanie przesyłki nosi znamiona uszkodzenia lub gdy plomby (taśmy) są zerwane, należy nie przyjmować przesyłki i w obecności kuriera sporządzić protokół szkody oraz skontaktować się jak najszybciej ze sprzedawca w celu wyjaśnienia sprawy. Sprawdzenie przesyłki przy odbiorze jest niezbędnym warunkiem uwzględnienia ewentualnych roszczeń Klienta z tytułu uszkodzenia czy okradzenia przesyłki w transporcie.
- W przypadku nieuzasadnionej reklamacji lub uszkodzenia sprzętu z winy użytkownika, wszelkie koszty wyżej wymienionych procedur pokrywa Klient.
- Nie przyjmujemy żadnych przesyłek odsyłanych za pobraniem.
§ 4 - POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem obowiązują przepisy kodeksu cywilnego oraz ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny z dnia 31 marca 2000 r. Dz.U. nr 22 poz. 271).
- Wszelkie spory wynikłe w związku z realizowaniem umów kupna - sprzedaży miedzy Sklepem sezambram.pl a Konsumentami będą rozstrzygane w pierwszej kolejności na drodze negocjacji, z intencja polubownego zakończenia sporu. Jeśli jednak nie byłoby to możliwe, lub tez byłoby niesatysfakcjonujące dla którejkolwiek ze stron, wszelkie spory będą rozstrzygane przez sad powszechny w Poznaniu, właściwy dla siedziby sprzedawcy.